Mas Alba - Terradelles

Publicat el dia 18 desembre de 2017

Mas Alba és una masia típica catalana restaurada, que es troba sobre un turonet en un tranquil i petit poblet com és Terradelles, al municipi de Vilademuls de la comarca del Pla de l’Estany (Girona). A prop es troben, entre altres, els pobles de Banyoles, Bàscara o Medinyà. Quan arribes a la casa et dóna la benvinguda un gran molí de vent situat al petit jardí abans d’entrar, molt antic però ben conservat, i també un històric pou i un bon aparcament. Per nosaltres una nova casa rural i una nova família que de nou feren que ens sentíssim com a casa. Després de la benvinguda vam acomodar-nos a l’habitació escollida amb el nom de “la menjadora”, em sembla recordar. Com sempre, ja que ens agrada tafanejar i fer fotografies de l’entorn, vam començar la nostra visita per veure el gran menjador i sala d’estar, tot de pedra, amb unes voltes al sostre que li donen un gran encant i amb la seva llar de foc. Al centre de l’estança es troba una gran taula de fusta, molt llarga, per a compartir entre la resta dels hostes. Al costat es troba una segona sala d’estar amb televisor i tots els entreteniments normals en aquestes cases, com jocs de taula i llibres.

Vam poder veure com treballaven aquesta llet per fer els seus típics formatges, ara molt reconeguts i a la venda en moltes formatgeries de prestigi

Del menjador vam sortir cap al jardí, en una tarda molt assolellada, el qual tenen molt ben cuidat amb una piscina, gronxadors pels més petits, una taula rodona de pedra i bancs també de pedra. També tenen un hort, molt de bosc, gallines, cavalls i, a diferència de les altres cases rurals, aquí ens trobàrem amb un gran remat de cabres de llet que es podien visitar i veure com les munyien. També vam poder veure com treballaven aquesta llet per fer els seus típics formatges, ara molt  reconeguts i a la venda  en moltes formatgeries de prestigi.

Aquí ens trobàrem amb un gran remat de cabres de llet que es podien visitar i veure com les munyien.

També col·laboren amb l’empresa Bici-Tours, dedicada al lloguer de bicicletes. Precisament aquest dia arribaren amb bicicleta dues dones nord-americanes de certa edat que estaven fent ruta per aquest entorn. Amb elles compartirem taula, sopar i conversa; parlaven d’una manera força entenedora el castellà. Fou una trobada molt amena i  vam gaudir de la bona cuina del Mas Alba, amb una degustació de la seva especialitat de formatges que ens van servir de primer. L’endemà vam fer un bon esmorzar però aquesta vegada tots sols, ja que les dones de les bicicletes havien marxat d’hora seguint la seva ruta: tenien previst anar a Figueres a veure el museu Dalí.

Com ja he dit al principi, Terradelles és un poble molt petit però, com tots, té la seva església dedicada a sant Martí i, tocant a aquesta, unes quantes cases adossades. Venir fins aquest poblet, gaudint de l’entorn, fer-hi una visita i entrar a comprar uns formatges al Mas Alba, situat a pocs passos, és molt recomanable. Nosaltres vam seguir visitant nous poblets fins a arribar a Darnius, ja que aquí ens havien recomanat el restaurant Mas Salelles i fou un gran encert. Una bonica avinguda d’oliveres, un gran aparcament, un menjador molt acollidor, bon ambient i molt bona cuina.

Relats relacionats

www.recordsdelmoli.cat utiliza cookies propias y de terceros para mejorar el funcionamiento técnico de la web, personalizar la experiencia de navegación y para el análisis estadístico. Si continúas navegando consideraremos que aceptas el uso de cookies.AceptarMás información