19 juliol de 2016

De passeig per Catalunya

Passejar, recordar, llegir, escriure i altres aficions i passatemps formen part del nous objectius del meu futur. Assolit ja el somni de fer el regal del llibre de Records del Molí als meus nets en Nil, l’Ona i en Marc, ara em ve de gust començar amb una nova sèrie de relats. Vull reviure les passejades per alguns dels bonics indrets de les nostres comarques, ja que si hi ha quelcom que em fa sentir bé és el contacte amb el mar i la muntanya. Faré...

20 juliol de 2016

Sant Feliu de Guíxols (1)

Sant Feliu és el primer municipi del qual vull fer esment per diverses raons. En primer lloc, la meva mare de joveneta feia de mainadera a uns senyors de Girona i venien a passar els estius en aquesta vila, a un xalet a prop de la platja. La mare sempre m’explicava com havia gaudit de les seves estades a la vila guixolenca; la primera vegada que vaig veure el mar amb els meus propis ulls seria precisament aquí. Els germans Roca, que feien el servei d’autobús de...

20 agost de 2016

Sant Feliu de Guíxols (2)

Ens allunyem del mar i anem en direcció al monestir. Abans, però, farem una parada a l’Hostal Zurich, a on podrem assaborir un bon cafè al mateix temps que coneixem a la Paquita, una dona molt especial que ens pot aconsellar per conèixer qualsevol dels racons de la nostra vila. Sortint d’aquí, i a escassos metres, arribem fins a l’imponent edifici medieval del segle X, el monestir de la vila ganxona; un edifici romànic amb...

28 septembre de 2016

Castell-Platja d’Aro i S’Agaró

Castell d’Aro, o la Vall d’Aro, com solen dir-ne la gent nascuda al poble. Fer esment d’aquest municipi veí, format per Castell d’Aro, Platja d’Aro i s’Agaró, té una raó especial: aquí és a on va néixer el meu espòs Ernest i on va viure fins als dos anys. També era filla d’aquí la seva mare, l’Antònia, i la seva àvia, Consuelo. Un poble de pagès amb gran...

05 octubre de 2016

Santa Cristina d’Aro

L’altre municipi veí, format tradicionalment per les parròquies de Santa Cristina, Solius, Bell-lloc i Romanyá de la Selva, també té un valor sentimental especial, ja que en Pepito, pare de l’Ernest, va néixer aquí. El terme de Santa Cristina d’Aro és molt extens; té mar i muntanya, comprèn un ampli sector del massís de les Gavarres i el massís de l’Ardenya-Cadiretes, el qual arriba fins...

04 gener de 2017

La Casica - Argelaguer

Ja fa uns quants anys que l'Ernest i jo, juntament amb dues parelles amigues, en Joan, la Marta, en Josep i l'Antònia, vàrem decidir anar a passar una nit en una casa rural, cosa que avui dia està molt de moda. Vam iniciar així una tradició que ens portaria a visitar altres cases rurals. Doncs bé, en aquesta primera sortida vàrem escollir anar a La Casica, situada en el bonic poble d'Argelaguer, a la comarca de la Garrotxa,...

14 març de 2017

El Ferrés – Joanetes

La propera sortida a una casa rural la férem l’Ernest i jo. Aquest cop vàrem escollir El Ferrés, una masia restaurada ubicada en el poblet de Joanetes a la Vall d’en Bas, a pocs quilòmetres de la ciutat d’Olot a la Garrotxa. La casa, més que restaurada, està feta de nou, ja que en començar les obres les antigues estructures es van acabar d’enfonsar. Es va restaurar respectant fidelment l’edifici original, tota de...

14 març de 2017

Can Gabatx - Brunyola

Can Gabatx és una casa rural que està situada al poble de Brunyola, a la comarca de La Selva, a Girona, a prop de l’aeroport. La casa es troba aïllada en mig de boscos a on es pot gaudir de pau i tranquil·litat. La regenta un matrimoni molt especial, en Ferri i la Neus, que fan que et sentis com a casa. Sota un porxo es troba la porta d’entrada i un cop a dintre ens trobem amb un petit rebedor. A mà dreta hi ha la cuina i a l’esquerra...

10 abril de 2017

Can Galló - Llanars

Can Galló és una antiga casa de pagès, a on són fidels a la tradició d’ensenyar com es vivia abans. Està situada a Llanars, a la comarca del Ripollès, ubicada entre grans prats i envoltada de muntanyes. Llanars es troba a mig camí de Camprodon i Vilallonga de Ter; un paisatge obert i assolellat als peus dels Pirineus, amb una vista destacada de la serra Cavallera. En aquest paratge hi ha diversos camps de cultiu, entre d’altres...

17 maig de 2017

Foixà i rodalies

El dia està radiant i a mig matí decidim anar a fer un tomb pels nostres poblets que tant ens agrada conèixer i trepitjar. Ens decidim pel nostre estimat Baix Empordà, agafem el cotxe i sortim en direcció a la Bisbal i des d’aquí anem fins a la vila comtal de Foixà. Tot i que no deixa de ser un poble, per la poca gent que hi viu, té aquest títol. Poc abans d’entrar a la vila ja albirem, a dalt d’un turó, un...

www.recordsdelmoli.cat utiliza cookies propias y de terceros para mejorar el funcionamiento técnico de la web, personalizar la experiencia de navegación y para el análisis estadístico. Si continúas navegando consideraremos que aceptas el uso de cookies.AceptarMás información